Škoda 1000Mb a Škoda 1000Mbx
Už v roce 1956 vznikaly první prototypy zcela nového vozu, který se veřejnosti představil jako Škoda 1000 MB v roce 1964. Pro jeho výrobu byl v Ml. Boleslavi v sousedství původní továrny postaven i zcela nový výrobní závod.
Nová škodovka měla kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 988 cm3 a výkonu 45 k, umístěný v samonosné čtyřdveřové karoserii vzadu. Variacemi na základní provedení byly sedan Škoda 1000 MBG a dvoudveřový model Škoda 1000 MBX (s motorem s vyšší kompresí a dvěma karburátory, o výkonu 49 k).
Také „embéčka“ byla průběžně vylepšována; v roce 1967 se do nabídky dostaly ještě modely Škoda 1100 MB a 1100 MBX s motorem 1107 cm3.




Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář